Til dig som elsker livet fyldt med sport

Denne artikel vil komme nærmere ind på hvordan man du kan integrere motion i hverdagen.
At dyrke motion behøves ikke altid at være så monotont og kedeligt, hvis du ikke er til træningscentrene, vil du finde artiklen inspirerende.

Måder at bruge naturen

Ved den første måde som alle nok kender, kan snøre løbeskoene. Som du måske nok kan regne ud, er der tale om en god løbetur. Du kan altid få løb ind i træningsprogrammet, for er du ikke så meget til løb kan turen bruges som opvarmning af kroppen. Men savner du fællesskabet er der også Crossfit, hvor der bliver brugt ens omgivelser som træningsmuligheder.

Der er også flere Mountain bike baner landet rundt, som både er en sjov og udfordrende måde at dyrke motion. Bliver vi i skoven kan der også findes klatrebaner hvilke udfordre din fysisk og mentalitet, der bliver du et med skoven. Står du trætoppene og ser ud i horisonten kan du måske se havet, hvor svømning og roning er aktuel. Ved brugen af naturen kommer du til lands i vands og i luften.

Køb dine egne træningsredskaber

I Corona tiden er fællesskabet desværre blevet lukket ned og du skal motivere dig selv. Men frygt ej, for du kan altid købe træningsredskaber, så som håndvægte, trænings-elastik, løbemaskine eller en romaskine.
Ved du ikke hvordan redskaberne skal bruges eller flere måde er der hjælp, at hente på internettet. Der er masser af inspiration og motivation at hente, både i billeder og på videoer.

Men som udgangspunkt kan du altid starte med egen kropsvægt, hvor der findes utallige øvelser som kan styrke hele kroppen.

Dette er kun en lille del af mange måde og former, at dyrke motion, men vi håber du er blevet mere oplyst og inspireret. Husk på at have det sjovt for det kræver tid at få en bedre kondition eller smide kiloene, så det ikke bliver en pligt, men lysten.