Sådan kommer du i form derhjemme

Det er en stor fordel at kunne træne derhjemme. Du kan nemlig træne, når det passer dig, hvis du træner i hjemmet. På den måde kan du holde formen ved lige i al slags vejr. Men hvordan kommer man i form derhjemme? Det er et spørgsmål, som mange mænd søger svar på. Du finder svaret i denne artikel.

Gør-det-selv-projekter

Det er oplagt at holde formen ved lige ved at klare diverse gør-det-selv-projekter i hjemmet. På den måde slår du nemlig to fluer med et smæk. Du kan eksempelvis beslutte dig for at installere varmepumper fra Kinnan.dk, som sørger for at give effektiv energi i hjemmet. Et gør-det-selv-projekt kan også være at bygge en terrasse, en træhule eller noget helt tredje. Det er god træning, fordi du bruger kroppen, når du laver gør-det-selv-projekter. Du bør dog altid supplere med andre former for træning, så du kan få trænet hele kroppen og holde formen ved lige.

Lav dit eget træningscenter

Det lyder måske omfattende, men det behøver det ikke at være. Du kan sagtens lave et billigt træningscenter derhjemme, hvis du har lyst. Du kan eksempelvis købe et løbebånd eller en spinningcykel. Det behøver dog slet ikke at være så vildt, hvis du vil holde formen ved lige. I virkeligheden behøver du ikke andet end et par håndvægte og noget plads, hvor du kan træne. Hvis du har brug for mere variation, så kan du tilføje en motionsbold, træningselastikker, et sjippetov og en lille stepmaskine. En af de store fordele ved at træne derhjemme er, at du kan gøre det behageligt for dig selv at træne. Du kan eksempelvis tænde for fjernsynet og se din yndlingsserie, mens du træner løs. Alternativt kan du høre din yndlingsmusik og få helt ny energi, mens du træner.

Gør rent

Det er nok de færreste, der forbinder rengøring med motion. Men faktisk er det sådan, at du forbrænder mange kalorier, når du gør rent derhjemme. Vidste du eksempelvis, at du forbrænder omkring 176 kalorier, hvis du støvsuger i en time? Hvis du samtidig hører en god podcast eller musik, vil det måske endda blive sjovt at gøre rent derhjemme. Det er ikke kun støvsugningen, du forbrænder kalorier ved. Du forbrænder også kalorier ved at slå græs, vaske op, hugge brænde, hænge vasketøj op og rydde op. Der er altså god grund til at finde rengøringsgrejet frem og gøre hjemmet skinnende rent.

Sæt nogle mål

Hvis du vil se resultater, når du træner derhjemme, kan det hjælpe at sætte nogle mål. Det kan du eksempelvis gøre ved at opstille en eller flere vægte, så du kan holde øje med, om du gør fremskridt. Alternativt kan du løbende måle udvalgte steder på kroppen og se, hvad der sker. Du skal dog huske, at muskler ofte vil erstatte fedt, når du begynder at træne. Det betyder, at vægten sagtens kan stå stille, selvom du træner løs derhjemme. Det betyder dog ikke, at træningen ikke virker. Ofte kan du bedst se resultaterne ved at kigge i spejlet.