Sådan holder du dig i form hen over vinteren

Når vinteren kommer, er det ikke altid helt nemt at vide, hvad man skal gøre, hvis man foretrækker at dyrke motion udenfor. Det kan være, at det er blevet lidt for koldt til at det stadigvæk er sjovt at træne.

Det kan være utrolig omstændigt at skulle pakke sig fuldstændig ind, inden man begiver sig ud på en træning. Især hvis man cykler, er det bidende koldt på den bare hud.

Selv hvis man ignorerer kulden, så vil det i nogle tilfælde være sådan, at vejene vil være for glatte til at kunne cykle på. Prøv i stedet en spinningscykel indenfor.

Fordelene ved at træne i vinterpausen

Det er måske ikke det ideelle scenarie for dig at skulle træne indenfor, når man er vant til den friske luft. Dog er det vigtigt at huske på, at konditionen, som man har opbygget hen over hele sæsonen, forsvinder som dug for solen, lige så snart du stopper med at træne. Det vil tage tid at skulle træne det op igen, så derfor er det en klar fordel at fortsætte i vinterpausen.

Når man træner indenfor på en spinningscykel behøver, man nemlig heller ikke tænke på den risiko ved glatte veje, som der er. Man kan tilpasse og kreere et program, som passer helt perfekt til dig.

Leder du efter mere inspiration til din indendørstræning, så tag et kig på Fitdeck.dk.

Hvorfor vælge en spinningscykel?

Der er mange gode fordele ved netop at vælge den indendørs spinningscykel. Der er masser af muligheder for at gøre hver træning så individuel som muligt. Mange vælger også at træne til musik, hvor de så holder styr på deres eget tempo gennem musikken.

At cykle på en spinningscykel er derudover også en af de mildere sportsgrene for kroppen. Har man indstillet sin cykel korrekt, så skulle man ikke mærke noget ubehag ved det.

En af grundene til, at det er en mild sport, er blandt andet den begrænsede kontakt. En kontaktsport er normalt noget, hvor kroppen skal tage imod nogle stød fra f.eks. en fodbold.

Det belaster heller ikke knæene på samme måde, som det ville, hvis man besluttede sig for at købe et løbebånd i stedet. Selvom den er mild, betyder det ikke, at man ikke styrker sine muskler og kondition. Det gør man i høj grad, og man kan snildt gøre det en gang om dagen.