Rigtige fitness fyre går op i kosttilskud

Hvis du går og overvejer et sundt supplement før eller efter din træning, så kan du her på siden høre mere om kosttilskud  – nærmere bestemt guides om kosttilskuddet bcaa fra Suplab. Suplab fungerer som din guide til kosttilskud samt de bedste artikler og guides til kosttilskud og andre emner indenfor fitnessbranchen. Der arbejdes altså ud fra et formål om at finde de bedste kosttilbud til dine personlige behov. 

Din foretrukne guide til kosttilskud

Suplab arbejder med en målsætning om at blive fitnessbranchens foretrukne hjemmeside i Danmark, når det omhandler guides om kosttilskud. Et sted hvor du kan finde guides og viden om kosttilskud samt benytte dig af det i din daglige kost. Bloggen indeholder alt fra ernæring og kost til generelle råd om styrketræning og fitness – kosttilskud er blot en lille del af de mål, som der bestræbes på at opnå i hverdagen indenfor motion og ernæring. 

Bliv klogere på BCAA

BCAA er en forkortelse for Branched Chained Amino Acids og tager sit udgangspunkt i de forgrenede aminosyrer i kroppen, da disse er essentielle byggesten i muskelopbygningen, og derfor er et effekt kosttilskud for fitness fyre der styrketræner regelmæssigt i hverdagen. Samlet findes der tyve forskellige aminosyrer, hvoraf otte er særligt vigtige for kroppen. Disse kan kroppen dog ikke selv danne ved hjælp af kroppens eget stofskifte, og derfor skal vi have dem i kosten. Det er et effektivt kosttilskud til opbygning af muskelmasse. Midlet mindsker protein og muskelnedbrydning og giver samtidig mindre muskelømhed og bedre restitution efter træning. Ydermere giver indtagelse af BCAA bedre udholdenhed under din træning og giver bedre resultater i træningscenteret eller på løbeturen.

Hvornår skal jeg tage kosttilskuddet?

Når du vil tage kosttilskud som skal hjælpe kroppen med at opbygge muskelmassen, er det vigtigt at det indtages korrekt. Hvis det tages på et forkert tidspunkt eller du ikke indtager den korrekte dosis, oplever du heller ikke det bedste udfald. BCAA bør indtages mindst tre gange om dagen, og tidspunktet er afgørende, hvis du vil have det fulde udbytte af kosttilskuddet. Hvis du stadig er på et begyndende stadie i forbindelse med opbygningen af muskelmasse, anbefales det at du indtager fire til otte gram om dagen. Helt generelt er de vigtigste tidspunkter for indtagelse af kosttilskuddet lige før træning, under træning og efter træning.

Weight Gainer
Et andet kosttilskud der kan benyttes, og som har samme funktion i forhold til opbygning af muskelmasse, er “Weight Gainer”, som er en kombination kulhydrater og proteinpulver, og som direkte oversat betyder “vægtforøgning”. Det er et kosttilskud, som kan tages hvis du har et ønske om at stige i vægt, i forbindelse med din træning. Fordelen ved at benytte dette kosttilskud, er at den indeholder to af de ingredienser som kroppen især har brug for efter en hård træning; protein og kulhydrater. Proteiner skal indtages for at sætte muskelopbygningen i gang og kulhydrater fylder kroppens “energilager” op igen, efter en hård træning. Weight gainer indeholder 60% protein og 40% kulhydrater, samt kostfibre, natrium, calcium og fedt.