3 gode råd til dig der ønsker at komme i form igen efter lockdown

Når Danmark stille og rolig begynder at åbne op igen, betyder det også at vi snart kan komme i fitness igen. Derudover så er sommeren lige om hjørnet, hvilket helt naturligt betyder at rigtigt mange mennesker gerne vil tilbage i form igen.
Lockdown har helt sikkert været hård for formen hos rigtige mange, og derfor agter mange også at tage tyren ved hornene og finde formen tilbage igen.

Det kan dog være en god ide at tyvstarte lidt, så det ikke blive lige så hårdt at komme tilbage i centeret igen når først de åbner op.
Følg med nedenfor hvis du ønsker et par gode råd til, hvordan du kommer godt i gang med træningen igen.

Start med at disciplinære dig selv med gode kostvaner

Går man bare lidt op i sin træning så ved man også, at meget af ens form skabes i køkkenet. Er man derfor ikke i stand til at spise sundt ved siden af den motion man dyrker, så bliver det rigtig svært at tabe sig eller tage den muskelmasse på som man ønsker.

Der findes flere hurtige slankekure som man kan benytte sig af til at kickstarte et vægttab, men det vigtigste er at man forstår det elementære når ikke man er på en decideret slankekur. Derfor bør man uddanne sig selv således man har helt styr på hvordan man skal agere i køkkenet, og der vil man også hurtigt finde ud af, at jo mere man ved om maden man spiser, jo mere tilbøjelig til at vælge det sunde alternativ bliver man.

Grundformen kan være på plads før fitness åbner

Hvis man gerne vil undgå at det bliver alt for hårdt at komme tilbage i sine fitness rutiner, så kan man med fordel begynde at træne sin grundform op allerede nu med lidt løb eller andet puls-relateret træning.

Start langsomt ud med vægtene når vi er åbnet op

Når først fitness er åbnet op igen, og du er tilbage i dine vandt rammer, så er det helt naturligt at man gerne vil give den gas for alt det tabte det seneste år. Det er dog ikke en god ide at give den fuld pedal fra start af, da risikoen for skader stiger. Sørg derfor for at den første eller to er til at din krop vænner sig til at træne ordenligt igen, og så kan du bygge på derefter.