Sådan passer du bedst på din krop, når du arbejder

Du skal kunne holde til at arbejde i mange år af dit liv, så det er vigtigt, at du passer godt på din krop. Du kan sagtens komme til at overbelæste eller skade din krop, når du arbejder, hvis ikke du tænker dig om. Når først skaderen er kommet, er det for sent, så du skal hellere tage tingene i opløbet og lære at passe på din krop i god tid.

Har du allerede tegn på skader?

Hvis du allerede kan mærke, at du har ondt i din krop, vil det være en rigtig god idé at gøre noget ved det hurtigst muligt. På den måde kan du nemlig mindske risikoen for, at det bliver værre. Du kan f.eks. besøge en fysioterapeut, hvis du har ondt. Find en fysioterapeut Odense her.

Træn din krop uden for arbejdstiden

Det vil altid kun være rigtig positivt, hvis du sørger for at motionere og bevæge din krop. Hvis du har en sund og stærk krop, vil din krop også være bedre udrustet til at klare at arbejde meget. Hvis du vil mindske risikoen for at skade din krop, er det derfor en god idé at træne og motionere din krop uden for arbejdstiden. Det kan du gøre ved at træne i et fitnesscenter, lave træningsøvelser derhjemme i stuen, løbe ture i naturen el.lign. Det kommer helt an på, hvad du har det bedst med, og hvad der passer bedst ind i din hverdag.

Tænk over dine arbejdsstillinger

Når du er på arbejde, er det vigtigt, at du tænker over, hvordan du bruger din krop. Det er lige meget, om du har et aktivt eller stillesiddende job. Du skal altid tænke over dine arbejdsstillinger, hvis du vil undgå at skade din krop. Det er f.eks. ikke sundt at være i den samme position i for lang tid ad gangen.