Sådan indretter du din tøjforretning på bedst mulig vis

Den bedste måde at sikre sig salg i sin tøjforretning, er at forestille sig hvad kunderne forventer, når de træder ind i din tøjforretning. Det er nemlig størst garanti for at en kunde vælger at handle i din tøjforretning og muligvis anbefale den til andre, hvis priserne, farverne, brands og ikke mindst indretning spiller sammen. Hvis butikken er rodet mister de fleste kunder lynhurtigt overblikket og går videre til konkurrenten. Stålreoler, bøjler og andet indretning er derfor med til at sikre dig, at du fastholder dine kunders opmærksomhed. 

Kend din målgruppe

De fleste kunder impulskøber, når det kommer til tøjkøb. Dette betyder, at de oftest først beslutter sig for et køb, når de står inde i din tøjforretning. Derfor er det essentielt at indretningen af din tøjforretning står skarpt. Før du påbegynder din indretning, er det vigtigt at kende sin målgruppe. Forhandler du tøj til den yngre eller ældre målgruppe, eller måske en blanding af begge dele? Unge mennesker er oftest mere tilbøjelige til at foretage et impulskøb, hvorfor en fængende indretning udelukkende ville understøtte denne teori endnu mere. Har du derimod en ældre målgruppe er det en god idé at sætte fokus på kvaliteten i din indretning lidt højere, da dette udviser seriøsitet. 

Opdel butikken på en praktisk måde

Hvis du tøjbutik forhandler tøj til både mænd og kvinder, er det en god idé at indtænke denne faktor i din indretning. Her er løsningen måske at opdele butikken i to afdelinger; en til dem der identificerer sig som mænd og en til dem der identificerer sig som kvinder. Ved at opdele butikken kan kunderne hurtigt orientere sig om, hvilken afdeling de ønsker at handle i, og skal ikke bruge yderligere tid på at lede efter det.